sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Näin sydämeeni joulun teen, part 2.

 Huolimatta siitä että ripari on käytynä ja kuulun kirkkoon (ainakin vielä toistaiseksi) niin käytöksen perusteella mua kai pidetään pesunkestävänä pakanana. Ja semmoiseksi mä itsekin itseni miellän. Mutta nyt on se aika vuodesta kun mä annan myönnytykseni jeesus-jutuille. Meinaan joulun odotus ei ole mitään ilman joululauluja!


 Pentuna mä en tykännyt ihan yhtään muista kuin yli-iloisista tonttuaiheisista lauluista, mutta nyt vanhemmalla iällä melankolisemmat jeesus-teemaiset kappaleet on nousseet mieluisammiksi. Ai miksi? No koska RASKASTA (ja raskaampaa) JOULUA. Tää kappale on mun kestosuosikki Raskasta Joulua -levyltä.


 Tuossa muuan ilta oli puhetta joululauluista, ja tajusin ihan tosissaan vasta nyt että erääseen perinteiseen joululauluun löytyy kahdet eri lyriikat. Siinä sitten mietittiin mistä tämä johtuu, ja todettiin että toinen on uskonnollinen ja toinen ei. Kuten Vexation (blogista  Haaveista vihdoin totta?) totesi: "Rumpalipoika kertoo pojasta, joka rummuttaa ja johtaa marssia, ja rumpali taas on pelkkää jesselätinää." Paa ram pam pam pam, mää tykkään molemmista!


Sonata-tyttönä pidän myös ihan hulluna tästä

ja tästä (vaikka Marco Hietala kyllä vetää paremmin <3)


 Kotimaiset jouluveisut tuppaa olemaan järkyttävän masentavia ja surullisia, kuten nyt esimerkkinä kappale jonka laitan seuraavaksi. Mulla on tapana parkua tälle aika usein, mutta silti rakastan, rakastan, rakastan tätä biisiä, ja varsinki Leppäluodon laulamana. Korvaorgasmeja.


Toinen kohtalaisen mollivoittoinen biisi (ja varsinkin tämä versio aiheuttaa väreitä.) Jarkko Ahola ei ole koskaan ollut oma suuri suosikki, mutta hyvä päivä että se vie tämän kappaleen aivan toiseen potenssiin. Tää ylittää mahdottoman rajat niinkuin raketti juhannuksena.


 Muutenkin nyt mun soittolista käsittää lähinnä nuita Raskasta Joulua -levytyksiä, mutta sekaan on livahtanut yllättävä määrä tuota konserttia, mistä Sylvian Joululaulunkin nappasin. Tässä on nelikko joka todellakin toimii, ei voi muuta sanoa.


 Ja jotta ei menisi ihan synkistelyksi, niin pakkohan mun on laittaa tähän lopuksi vielä maailman ehdottomasti paras tonttubiisi ikinä! Ei tästä voi tulla kuin hyvälle tuulelle <3


 Iloista joulunodotusta, mä meen väsäämään muutaman paketin!

1 kommentti:

  1. Suuri kiitos ja kumarrus blogini mainitsemisesta :) Mulla on tämä joululaulupostaus tulossa vasta parin päivän päästä, joten pittääpä mainita vastineena, miten nää ehdit ensiksi ;)

    VastaaPoista

Kuiskaisit ees.