keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Orgasmi.

Jos mä en pidä varaani, niin siirryn kohta huomaamatta mielenterveysjutuista ja mukasyvällisistä pohdinnoista johonki huomattavasti vähemmän psyykkiseen aihekokoelmaan, ja siinäpä sitte ollaan, ja mulla on käsissä nolo Cosmopolitan-kopio.

Käyttääkö kukaan muuten arkikielessä sanaa "orgasmi"? Itehän en. Aika harvoin asiaa tulee sanallisesti sivuttua, mutta jos mun täytyy jonku kans sukupuoliharrastuksia puida, niin jotku "tuleminen" ja "laukeaminen" on ihan valideja termejä. (ja just ku pääsin kirjottamasta tätä, niin päädyin hyvin avoimeen, yksityiskohtaiseen ja intensiiviseen seksikeskusteluun. Kyllä, orgasmi mainittiin.)

Yllättäen joudun pohtimaan tätä asiaa omien kokemusten ja kuulopuheiden perusteella, ja enemmän naisen näkökulmasta. Miksi näin, ei mietitä sitä nyt :D

Lähtee nyt liikkeelle vaikka siitä, että hyvin moni nainen tuntuu (muutaman aihetta sivuavan ihmeellisen internetin viestiketjun lukasemisen perusteella) ajattelevan, että orgasmi on välttämätön, että sukupuolinen yhteys olis kelvollinen. Myönnän, siltä minustaki tuntu nuorempana. Siitä samaisesta syystä luultavasti monet sitten sortuu teeskentelemään. Kyllä, minäkin. Sitten karttui ikää ja tietämystä, ja tajusin ettei ole mikään pakko teeskennellä. Kyllähän se varmaan kohottaa miehistä itsetuntoa jos elää uskossa, että saa tytön tulemaan puolen tusinaa kertaa vartissa, mutta kyllä minusta on reilumpaa olla näyttelemättä. Todeta, että no tällä kertaa mä en ehtiny mukaan, tai jopa antaa kehitysehdotuksia seuraavaa kierrosta varten? Ja jos herra siitä kehtaa pahastua, niin pahastukoon sitten keskenänsä.

Vaan onhan orgasmi ihan helvetin intiimi kokemus (no shit, mä oon taas Sherlock...). Mutta tarkotan nyt, että saattaahan siinä menettää hetkellisesti itsensä hallinnan, paljastaa itsestään jotain muutakin kuin alastoman vartalon ja suvunjatkamiselimet. Iteki mietin ajoittain, että näytänkö tai kuulostanko sillä hetkellä jotenkin "väärältä" tai "typerältä". Sitten kun järjellä miettii (mikä ei siis oo mun vahvin ala), niin ei sillä pitäs olla mitään väliä, jos oikeasti nauttii olostaan. Kärjistetysti vois sanoa, että jos joutaa tuommosia miettimään toimituksen aikana, niin saattaa olla surkeansorttista seksiä. Oon mä siinäki tilanteessa ollut joskus. Tosin itellä ainaki nämä ajatukset tulee ihan oman itseni viehättävässä seurassa.

En mä tahdo mitenkään parjata (naisen) orgasmia, mutta en myöskään tajua, miks se on niiiiiin älyttömän tärkeä. Jos joka kerta ei olekaan mieletön ilotulitus, niin mitä sitten? Kuitenki seksuaalisessa kanssakäymisessä on niin paljon muuta, minkä kaks ihmisyksilöä voi jakaa, antaa toisilleen ja nauttia yhdessä. Jotenki seksi päämääränä vain ja ainoastaan orgasmi tuntuu musta tekniseltä suorittamiselta. Siitä puuttuu jotain. Tai sitten mä itse olen luonnonoikku. Mistä sitäkään tietää.

Taivas yksin tietää, miks mä päätin poiketa näin kauas mukavuusalueelta. Kai joskus pitää pikkuisen koetella rajoja.

1 kommentti:

  1. Olen samaa mieltä!
    Miusta vähän tuntuu että naisen orgasmi on jotenkin yliarvostettua. Omien kokemusten perusteella röyhkeästi väitän että se tulenko vai en, ei vaikuta kyseisen aktin laatuun millään muotoa.

    VastaaPoista

Kuiskaisit ees.