tiistai 28. elokuuta 2012

Älä kerro kenellekään.

 Monestikohan lie sekä sanonut ja kuullut nuo sanat?
 Eilen juurikin tuli puhetta tästä aiheesta. Tuli todettua ihan useamman ihmisen voimin että ei tunneta ketään joka ei ois joskus sanonu eteenpäin jotain, mitä ei ehkä pitäis, enkä itekään oo asian suhteen pyhimys, pois se minusta. Mutta joku järki nyt kuitenki siihen mitä kerrotaan kolmansille ja yhdeksänsille osapuolille, jos on pakko jotaki kertoa.
 Eniten tympäsee kaverit jotka ajattelee että "älä kerro kenellekään" ei koske heidän seurustelukumppaneitaan. Tyyliin "meidän suhteessa ei ole salaisuuksia", niin siinä samassa jaetaan sitten kavereidenki salaisuudet. Minun puolesta jokainen kertokoon oman suhteensa sisällä kaiken mitä tahtoo tai jättää kertomatta, ei kutita mun ahteria, mutta jos mä oon luottamuksella kertonu jotaki niin sitte turpa rullalle. Kerron kyllä sille kaverin heilalle sitte jos musta siltä tuntuu. Ja tunnustan, kerran kerroin insinöörille että yks mun ystävä oli raskaana. Mutta se ei varmaan muutenkaan ois saanu sitä koskaan selville... Toisekseen tämän kertominen ei sentään mitenkäänpäin vaarantanut raskaana olijan terveyttä, suhteita, eikä mitään muutakaan.
 Onneksi on sitten kuitenkin niitä joille ei edes erikseen tarvi sanoa että asia pysyy meidän välisenä, ne tajuaa sen ihan sanomatta ja meidän välillä ne myös sitten pysyy.
 On vaan niin ikävää kun joilleki ihan joutuu sanomaan että nyt puhutaan asioista jotka sitten pysyy salaisuutena, ja siltikään ei auta, asiat vaan lipsahtaa, hupsista saatana. Ei se tappais jos salaisuudet ois pieniä salaisuuksia, vaikka kivaa ei toki oo sekään, mutta kun joidenkin mielestä on ihan ok "lipsautella" sellaisia juttuja jotka saattaa kusta toisten ihmissuhteita tai muita elämän osa-alueita. Eniten tympii nimenomaan ihmissuhteiden sössiminen. Osaan kusta omani yhä edelleen ilman apua, ja olen vieläpä hyvä siinä. Tänks.
 Muistanpa eräänkin tapauksen joidenkin vuosien takaa jonka mielestä oli hulvattoman hauskaa kertoilla mun salaisuuksia ja sen semmoisia eteenpäin sen jälkeen kun sen ja mun välit oli jo poikki erinäisten sattumusten takia. Vielä tänäkin päivänä tekis mieli lyödä sitä muikkelia leipälapiolla naamaan.


3 kommenttia:

  1. Vaikka emme ole väleissä jne. jne., asiat jotka olet luottamuksella minulle kertonut menevät kanssani hautaan. Ihan vaan tiedoksi...

    VastaaPoista
  2. ihan kuin joku anonyymi luulisi että kaikki tässä blogissa koskee juuri häntä

    VastaaPoista
  3. Mää oon yhen yön pois ja mitä tässä keilahallissa tapahtuu?

    VastaaPoista

Kuiskaisit ees.