torstai 1. marraskuuta 2012

All hallows eve, part 2

 Nonii, eka osassa sain pois alta oman mielipiteeni halloweenista/pyhäinpäivästä/kekristä/younameit, ja nyt pääsenkin pureutumaan siihen mitä mun ohjelmaan kuuluu näin kyseisenä juhlana.

 Ite ku oon aina ollu sellai tälläytyjätyyppi, että ku tälläydytään niin sitten kans tälläydytään, niin tokihan tuo pukeutumis- ja maskeeraustouhu on mulle lysteintä tässä. Niiden kans tosin tuppaa käymään aika usein niinku käy mun sisustuksenki, että suunnittelen jotain megalomaanista ja kun h-hetki koittaa niin... No, se ei ehkä sitten toimikaan ihan niinku mä alunperin suunnittelin.
 Mä oon tainnut viimeisen kymmenen vuoden aikana hankkia tasan kaks naamiaisasua, sovellan nimittäin mieluummin kaikesta mitä löytyy omasta (ja kavereiden...) vaatekaapista. Tuleepahan ainakin vienohkosti uniikkia jälkeä jos ei muuten. Koska mä en oikeastaan ikinä koskaan laittele kuvia tässä blogissa niin korjaamma senki asian sitten tässä.

Tältä näytti  ensimmäisiin halloweenbileisiin valmistautuminen 2012

ja tältä näytin halloweenina 2011

ja 2010


 Ja koska kone on päättänyt syödä (tai minä ite arkistoida päin helvettiä) loput kuvat niin antaapa sitte olla. 

 Mietin tuossa ite pienessä mielessäni tyttöjen halloween-pukeutumista, ja KYLLÄ, se kiteytyy aikalailla tässä kuvassa:

Tosin itehän kyllä näytän melko lahjakkaasti lortolta, oli halloween eli ei, mutta väliäkö sen. Ei ollu pointti.
 Listailin sitten mielessäni muutaman tyyppisiä halloweenpukeutujatyttösiä. Tässä muutamia.
 a) tytöt, jotka uskaltaa näyttää "rumalta", eli siis sellaisia jotka astuu ulos mukavuusalueelta ja vaihtaa normaalimeikin johonki tositosi paljon raisumpaan, mikä ei välttämättä imartele värimaailmalta eikä muodolta, ja joiden mielestä halloweenasu voi olla muutakin kuin mikroshortsit ja alusvaatekorsetti. Nämä on yleensä niitä jotka ihan tosissaan panostaa asiaan.
 b) tytöt, joiden mielestä "gootti" on mitä hienoin halloweenasu. Mun kokemuksella nämä on yleensä "tavis"tyttösiä, jotka ehkä omassa mielessään kuuluvat ryhmään a, mutta yleensä onnistuvat näyttämään vain kohtalaisen halvoilta kopioilta. Tosin mikä minä olen sanomaan, luultavasti jos kohtaan lauantaina OIKEAN ZOMBIEMERIROSVON niin sen mielestä minä saatan näyttää naurettavalta. Mitä sitte? (mutta koska mua on muutamaan kertaan tituleerattu gootiksi, niin saan sanua näin. Mun blogi, mun säännöt!)
c) tytöt, joiden avainsana kaikkeen pukeutumiseen on "seksikäs" ja halloween on vuoden paras päivä vetää se vielä pikkuisen rajan yli. Nämä on sitten niitä kenestä tulee ajateltua baarissa marraskuun alussa notta eikö tuon tyttöparan takamus palellu...

 Joo-o, olihan taas yleistämistä. Kuitenkin, kuten jo alussakin sanoin, tälläytyminen on kivaa, ja hyvin useissa tilanteissa on ihan ok, jopa toivottavaa, suhtautua itseensä ei-niin-vakavasti, ja näin ollen musta ainaki ois kiva nähdä halloweenina (varsinkin jos joku on ihan tosissaan järjestänyt nimenomaan halloween-bileet) tyyppejä jotka on oikeasti panostaneet kostyymiin, ja ehkäpä vähän rikkoneet omia rajojaan, tai ainakin vähän työntäneet varvasta rajan yli.

  SOPIVASTI PELOTTAVAA HALLOWEENIA PUPUSET! <3 
(Hanna Paitaressu rakastaa teitä, ja on myös hieman kuumehoureissaan)


 
 




2 kommenttia:

Kuiskaisit ees.