maanantai 26. marraskuuta 2012

Viikonloppupannaria.

 Tapahtuipa tuossa lauantaina semmoista mitä ei kovin usein satu, niinkin harvoin että tais olla eka kerta mun historiassa. Aloin nimittäin kehittelemään paniikkikohtausta ihmisten ilmoilla. Yleensähän mä saan niitä hepuleita yksin ollessa.

 Ongelma ei niinkään ollut siinä että ihmisiä ois ollut jotenkin älyttömästi liikaa, eikä edes siitä että ihmiset ois ollu vääriä, itse asiassa paikalla oli muutamia erinomaisen oikeita tyyppejä. Tasapaino järkkyi koska tapahtui ihan liikaa. Ei mun ympärillä, mutta pään sisällä. Saattoi toki tapahtua ympärilläkin, tai sitten vain taas tulkitsin joidenkin henkilöiden käytöstä ihan kammottavan väärin. Ajatuksenkappaleet alkoi sinkoilemaan ja murentumaan, ja teki mieli juosta karkuun ihan helvetin lujaa. En juossut, päädyin istumaan sohvan taakse lattialle, hyvässä seurassa tietysti. Mä tiesin sen että jos oisin karannut kotiin niin todennäköisyys kohtauksen kehittymiseen ja itkusteluun, hyperventilointiin ja verenvuotoon ois ollut huomattavasti isompi.

 Mua itse asiassa pelottaa ihan järjettömästi tämä. Enkö mä ole missään turvassa? Paniikki on löytänyt mut väkijoukosta. Mä oon jotenkin ajatellut että eihän se kohtaus VOI tulla kun olen ulkona ystävien kanssa, kun aina ennen se on mennyt päin vastoin. Että kun oon huomannut että paniikki alkaa kolistelemaan luukkuja, niin hemmetin vikkelästi kaverit kasaan ja kylille, kyllä se siitä. Mitä on tapahtunut? Mikä muuttui? Pahinta kai tässä on se että tää ei mennyt kuitenkaan ihan päinvastaisesti,  vaan ajatukset ja ajatuksen palaset seurasi mua kotiin, ja vielä tätä kirjottaessa pelkotila on ihan uskomaton. Mä pelkään sitä että mä alan pelkäämään.

 Okei, tuon kirjottamisesta on nyt vajaa kaks vuorokautta, ja mä olen yhä edelleen hieman epävarma siitä että tapahtuiko ihan oikeasti yhtään mitään mistä ois pitäny alkaa hermoilemaan. Mä tiedän että mulla on ajoittain huolestuttavan vilkas mielikuvitus, mutta en minä osais ees kuvitella että osaisin kuvitella ihan näin älyttömiä. Taivas mikä lause.




2 kommenttia:

  1. Kuulostaa tutulta tuo pelkää pelkäämistä. Ehkä se sun paniikkihäiriö on päässyt pahemmaksi, koska pelkäät sitä ja koitat ehdottomasti välttää? Mulla ainakin oikiastaan loppujen lopuksi helpottaa se kun antaa sen joskus vain tulla. Tietysti mieluiten niin, että siinä on joku ystävä lähellä, jonka kanssa voi koittaa keskustella tai jonka olkapäätä vasten voi vaan itkeä ja rauhottua, joku joka osaa olla siinä vieressä ja vaikka vain silitellä ja halia mutta jonka kanssa ei tarvi puhua mitään jos ei halua/pysty. Sillon kuitenkin pahimmat oireet/seuraukset minimoituu, mutta se kuitenkin tulee ja sen kärsii ja sitten helpottaa taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin mahdollista. Mulla tosiaan vaan tuppaa nuo kohtaukset ottamaan vallan niin hävyttömiin vuorokaudenaikoihin että ihan jo hyvät tavat estää mua puskemasta ystävien luo silloin.

      Poista

Kuiskaisit ees.