keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Menneitä kesiä biiseinä.

Mä olen muistellut menneitä kesiä. Jostain syystä muistot tuli mieleen musiikkina. Niinpä sitten peräänkuulutin ystäviltä vielä lisää musiikkimuistoja. Tässäpä näitä sitten on. Pyrin alottamaan vuodesta 2000, ja kolmestatoista kesästä jäi muutama joukosta pois ja järjestys on satunnainen. Kronologia on lapsille. Joku saattaa tunnistaa näistä itsensä.

Ah. Minä, Sanna ja mun keskustan pikkukopin parveke kesällä 2007 tai 2008. Meillä joskus lipsahti vähän tassusta menot, ja me, oman elämämme rokkitähdet saatettiin laulaa... Vähän. Usein. Lujaa. Kaipaan noita aikoja. Aivan kauheasti.


Tämähän oli joka toisen kesän kestohitti, mutta lähinnä kesällä 2000 Turussa saunalla tuli tätä luukutettua ihan tarpeettoman paljon. Tosin silloin oli kyseessä 101:n cover. Väkisin palaa mieleen se ensisuukkoni. Mä muistan sen tilanteen. Valot ja tuoksut ja kasapäin muita yksityiskohtia.


Numanuma vitun jei, tämä ei onneksi soikaan päässä sitte ku viikon ku tuli nyt esille. Tämä soi päässä myös kesällä 2004. Ja radiossa. Ja kaikkialla. Mulle laitettiin mun ekat pikkuletit tuolle kesää, helvetillinen helle, tuhti humala ja useita letityspäiviä. Ainii, ja ero. Ja uus poikaystävä!


Oi oi, Qstock 2012, muutama baariduunari ylikierroksilla ja PMMP lavalla. Aina kun kuulee tän biisin, niin tulee mieleen pojat, jotka tapasin kahta päivää ennen festareita ja jotka oli parhaat työkaverit mitä voin koskaan kuvitella <3


Kalajoki ja Traumanmeren juhannus 2011. Tämä oli muuten toinen kerta kun tapasin Cririan livenä. Se peräänkuulutti facebookissa mökille lähtijöitä juhannukseksi. Niinpä minä ja insinööri lähdettiin. Se oli lysti juhannus se. Tästä päätyy kuuntelemaan toista aiheeseen liittyvää kappaletta. Kyllä, nämä meni loopilla. Biisivehkeet hyyty ennenku meillä palo hermot.


Loppukesämuistoja... Elokuu 2006, armotonta megabailaamista ja sekoilua. Tutustutin erään herran Kätilöiden musiikkiin. Istuttiin torinrannassa, kannettava cd-soitin välissä, molemmilla yks korvanappi. Ja sehän oli myytyä miestä.


Mökkeilyveisuja once again! Silloinen poikaystävä omisti mulle tän kappaleen. Minä puolestani hänelle tämän. Meillä oli mökillä hattusääntö. Löydettiin kasa hassuja hattuja ja otettiin ne käyttöön. Ilman hattua juomisesta tuli rangaistus. Taisi liittyä jotenki nakusteluun. Muistan myös, että joilleki oli kamalan suuri ongelma, että saunoin yhtäaikaa silloisen poikaystäväni ja eksäni kans. Hämmentävää. Reissuun liittyi myös autolla ajoa metsässä, hirviä ja kalastusta.



Kestohitti. En edes kerro tästä. Ei mun tarvi.




Smurffinvärinen Opel Kadett, lukemattomia automatkoja Oulun ja Vihannin välillä. Ja vähän muuallekin, such as Tampereelle. Yöuinteja, road trippejä, lepohetkiä Rotuaarilla, niin paljon kaikkea. Ja mä olin rakastunut! Silloin epäilin sitä hetkittäin, mutta täältä katsottuna... No, kesällä 2008 rakastin ^^



 Kesä 2009, auto, parkkipaikka tyäret istumassa auton ikkunoilla... Ikkunoissa? En tiiä mikä on korrekti termi! Kuitenki, ikkunat auki, jalat autossa, yläkroppa ulos ikkunasta, enough said.



Hahaa, erokesäbiisi vaihteeksi. Tuo mieleen paljon kuvia ja hetkiä. Joista kaikki ei ole edes surullisia. Kesällä 2009 ehti tapahtua, ja paljon. Mutta koskaan en ole menettänyt yhtä paljon ja yhtä lyhyessä ajassa kuin tuona kesänä.



Olin kesällä 2002 tuore mustiinpukeutuja ja Nightwish-tyttö, ja ihan älyttömän varma siitä, että tää on se, mitä mun kuuluukin olla. Ainii. Ja eronnu (ylläri...) Ja tuore diagnosoitu pipipääpotilas. Hitto, tästä on kauan.




10 vuotta myöhemmin minussa asui vieläkin Nightwish-tyttö, tosin ehti välissä olla taukokin. Kuitenkin, kuutamottomia kuutamokävelyitä tahditti tämä kappale.



2005, Oulunsalo. Aika vasta eronnut Hanna, 19v ja peikkokännit. Muistan kuinka kuuntelin tätä biisiä kannettavalla cd-soittimella istuessani viimesessä yöbussissa matkalla baarista kotiin. Aika helvetillisessä soosissa ajoittain. Muistain, kuinka surkea olo oli silloin, mutta nyt olen aika kateellinen silloiselle Hannalle, sen huolet oli aika paljon pienempiä kuin mun nyt. Tää oli myös semmoinen Taneli & Severi (mun ja silloisen hyvin rakkaan ystävättären alter egot) -biisi <3

Ja mitä tämä lista olis ilman Sonataa? Yllärivetona tää tulee kuitenki vuodelta 2002. Enpä sillon osannu arvata että vielä viiden vuoden sisällä musta kuoriutuis Sonata-tyttö. Tää on taas näitä erokesä-biisejä. Muistan yhden mökkiviikonlopun jolloin tämä soi, ja soi muuten c-kasetilta! Nauhotin ihan ite radiosta. Yllättävää on myös se, että muistan koko asian, tuli nimittäin tintattua saatanallisen narkoosin verran laadukkaassa leidiseurassa. Legenda kertoo että itkeskelin vintissä. Ite en tunnusta. Jotenki tähän asiaan liittyi myös ampuma-ase... Joskaan se ei ollu mulla.

Tämä on kans näitä monen kesän biisejä, mutta ekana mieleen tulee kesän 2008 automatkat. Aina ku tän kuulee niin mieleen tulee kuva aurinkoisesta päivästä, mutkaisesta maantiestä, autosta ikkunat auki, heinäpelloista, järvimaisemista ja lehmistä. Pohojammaa on iso ja tasainen! Ja jollain tapaa rakas.

Apuaa... Mitä tää ois ollu, riparikesä, eli 2001? Ai helevetti, että sitä kuvitteli olevansa kovasti täysikasvuinen tuolloin.. Eipä siitä paljon muuta muistakaan :D Dägädägädää vaan ja sillain...


Siinäpä niitä. Asettelu yllättäen raiskautui ihan satanolla, mutta näillä mennään. Tuli hassu olo ku teki tätä. Kaipaan ihmisiä joita en oikeasti kaipaa yhtään, kaipaan paikkoja ja tapahtumia joita ei mitenkään voi saada takaisin. Koskaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuiskaisit ees.