torstai 23. tammikuuta 2014

23.1.2014

 (Luvassa taas ultimaattista kuvaripulia vuosien varrelta)

Mä en nyt oikein tiedä tästä postauksesta, ku en osaa oikeen jäsennellä aihettani. Mielessä pyörii kysymys, että miltä aikuinen nainen näyttää ulospäin? Miten sellainen pukeutuu, meikkaa, laittaa tukkansa, käyttää koruja ja asusteita?

Mä oon aina ajatellu, että musta ei varmaan koskaan saa aikuisen näköstä tekemälläkään, ja moni muu on varmaan samaa mieltä. Kuitenki viimesen vuoden aikana mulle on alkanu tapahtumaan jotain. Enkä mä kyllä tiedä onko sillä mitään tekemistä aikuistumisen tai minkään kans.Vai onko kyse siitä, ettei tarvi enää piiloutua.

Vuosi 2002.
Kun mä aikanaan tajusin, etten mä saavuta mitään yrittämällä olla niinku muut ja sulautumalla seinään, niin oon sen jälkeen enemmän tai vähemmän tietoisesti pyrkinyt omalla ulkonäölläni mahdollisimman kauas konservatiivisuudesta ja valtavirtajutuista. En mä tiedä sitten, kyllä mä olen mielestäni ollut ihan oma itseni sen kaiken hilppeen alla kuitenkin. Niinku ystäväni totesi "noinki keinotekoseksi ämmäksi sä olet yllättävän aito". Mun historiaan (ja ehkä pienessä määrin nykyaikaanki) kuuluu pvc, pitkät tyllihameet, pitsit, sametit, korsetit, kuiturastat, törkeän korkeat korot, cyberloxit, värilinssit, tikkurilan värikartta naamassa, pikkuletit, lävitykset, shokkivärit, ylipitkät irtoripset ja moni muu, mikä on saanut mut näyttämään kaikkea muuta kuin luonnolliselta.




En mä halua sanoa, etteikö edellä mainitut vois kuulu jonku muun aikuisuuteen, mun tapauksessa vaan tuntuu että ne ei kuulu. Lävistyksiä on jäljellä tasan yks, irtoripset (sillon ku niitä jaksaa naamaan ripustaa) on vaihtuneet sirompiin, shokkiväreistä edes harkitsen enää punaista, punaiset, mustat ja valkoiset piilolinssit on vaihtuneet sinisiin, vihreisiin ja ruskeisiin. Vois kai sanoa, että en koe enää tarvetta järkyttää ja provosoida ulkonäöllä. Ainakaan niin mahdottoman paljon. Ja jos huomiota pitää herättää, niin teen sen mieluummin persoonalla kuin sillä miltä näytän ulospäin.

Siinäpä ois sitten kuvia. Monen mutkan kautta oon tullu tähän nykyseen, tuoreimmat kuvat lopussa. Kyllähän tuota oli 2013 havaittavissa jonkinlaista normalisoitumista :D

2008.

2008.

2009.

2009.
2010.

2010.
2011.

2011.

2011.
2012.

2012.
Vuosi 2004 tai 2005.

2012.
2013.

2013.

2013.

2013.

2013.  
2014.

2014. (siitä onki sitte yli 10 vuotta kun mut on edellisen kerran nähty toppavaatteissa :D )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuiskaisit ees.