maanantai 18. helmikuuta 2013

Levoton yö takana, toinen edessä.

 Kulutin monta tuskallista tuntia pötköttämällä sängyllä puhelin kädessä, alotin viestin noin miljoona kertaa ja pyyhin pois yhtä monesti. Ja hakkasin itseäni päähän henkisellä baarijakkaralla. Miks on niin helvetin hankalaa olla nainen?

 Mun elämä ois ainaki uskomattoman paljon helpompaa, jos KERRANKI tämän yhden asian suhteen osaisin tehdä niinku ite aina pyydän muita tekemään. Niinkin yksinkertanen juttu kuin sanoa ihan kiertelemättä mitä on mielessä. Tälleen sanottuna kuulostaa todella helpolta hommalta, mutta ei ole. Kaikkea muuta.

Sitten kun en saanut unta niin tuli mietittyä kaikenlaista mitä on tapahtunut. Noin vartin välein miettimisen lomassa otin puhelimen kauniiseen käteen, kirjotin pari sanaa, sitte haukuin vähän itseäni ja sulloin puhelimen tyynyn alle. Helvetin helvetti. Sitten vaan kello oli yhtäkkiä niin paljon, että oisin tuntenu itseni typeräksi jos oisin lähettänyt yhtään mitään. Ja nyt on aamu, ja tunnen itseni ihan järkyttävän kammottavan typeräksi. (Ei, mä en ole vieläkään lähettänyt sitä viestiä. Saati kirjottanu sitä loppuun.)

 Joskus muutama vuosi takaperin oli vähän taistelua tuosta suoraan sanomisesta. Sillä kertaa kyseessä oli puhdas (tai tarkemmin ajateltuna, aika hemmetin likasta peliähän se oli) akkadraama. Kun suoraan sanominen ja päin naamaa vittuilu kuiten on kaks eri asiaa, ja niissä vieläpä on aika selkeitä eroja. Vähän ku rakentavalla kritiikillä ja tahallisella loukkaamisella. Joo-o, mulla on ollu itellä taipumusta olla yks pikku perkele ku olen sille päällä sattunut, mutta toivon mukaan oon ees pikkusen kehittynyt... Kyllä mulla on paha mieli joistain jutuista, mitä oon joutunu sanomaan suoraan, turha kuvitella ettei olis. On mullakin tunteet ja omatunto, vaikka jotku ilmeisesti luulee ettei olis. Tunnepuolen takiahan mä tätä kirjotanki, ja pyörin tyhmänä sängyssä saamatta unta.

 Ehkä otsikon ois pitänyt olla "ikävää ja insomniaa"?



PS: löysin jotain viihdyttämään mun unettomia öitä. Paha vaan että Pretty Little Liars koukutti niin, että pakko kattoa muullonki ku öisin. Suosittelen.

2 kommenttia:

  1. Olisit vaa laittanu sen viestin miettimättä sen kummempia ja sitten jääny odottamaan vastausta. Ihan turhaa semmonen miettiminen, menee turhaa aikaa semmoseen ja aivonystyrät kärsii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se sillä hetkellä tuntunu noin helpolta...

      Poista

Kuiskaisit ees.