perjantai 11. tammikuuta 2013

Enkeksiotsikkoa!

 Herrasmiehistä ja ladyista tuli jälkeenpäin käytyä aika paljonkin keskustelua kulisseissa, ja se taas johti parin päivän aivonystyröiden (ja muutamien muiden ruumiinosien) hieromisen jälkeen tähän postaukseen. Haastattelin vähän ihmisiä aiheesta romantiikka, ja hyvä ystäväni ja romantiikan asiantuntija Ayanae antoi syvällisimmän vastauksen: "No siis vitustako minä tiiän." Kiteyttää tämän koko homman. Mitäs se romantiikka sitten on? Kukkapuskia ja sydämenmuotoisia konvehtirasioita? Serenadeja ja kynttilänvaloa? Jotain mitä kukaan ei enää nykyään viitsi harrastaa?

 Mä pidän itseäni toisinaan jopa iljettävyyteen asti romanttisena ihmisenä. Teoriassa suklaat (vaikka pekoni kyllä tekis suuremman vaikutuksen), kukat (neilikka <3), kynttilät (kamala tulipalovaara) ja serenadit (säkkipillillä, ellei sitten joku ole valmis todistamaan että joku toinen instrumentti olisi äärimmäisen paljon parempi) on hyvinkin mukavia, mutta ei minusta välttämättömiä. Ehkä mä olen enemmän semmoinen epätoivoisen viktoriaanisen romantiikan nainen, se on henki pois rauta-aidalla jos ei ala rakkautta tulemaan.

 Mikäkö sitten on (minusta) romanttista? Moniki juttu, tästä tulis melkoinen kilometripostaus, jos alkaisin kaikkia pikkuseikkoja kertomaan, mutta muutamia esimerkkejä. Musiikilla puhuminen. Ehkä siisteintä ikinä. Siis se että toinen soittaa sulle biisin joka kertoo sen tunteista... Nyt iski mieletön ajatus; onko tämä ehkä sitten nykyversio serenadista? Jos tyyppi ei osaa soittaa luuttua ja laulaa, niin serenadin voi soittaa Youtubesta?
 Vähän samaan kastiin menee rakkauskirjeet, ne on korvautuneet tekstiviesteillä ja sosiaalisella medialla. Kivoja nekin, en kiellä, mutta onhan siinä toisen omin pikku kätösin kirjoittamassa paperikirjeessä oma viehätyksensä. Kuten rakkaan haltijakummipoikani rakas äiti sanoi: "romantiikkaa on se kuin toinen laittaa kesken tavallisen päivän viestin 'ikävä'." Mä olen samaa mieltä.

 Ihan tuommoset arkielämän jutut voi olla hyvinki romanttisia. Noin yleensä se että pystyy laittamaan sen toisen tarpeet omien edelle. Mun näkökulmasta aika useissa tapauksissa se, että poika keskeyttää pelaamisen että vois harjata tytön hiukset tai hieroa hartiat, on ihan äärimmäisen romanttista. Huomiona se, että se tehdään ilman taka-ajatuksia :) Hyvin moni naispuolinen kaveri, joilta kysyin romantiikasta, oli sitä mieltä että miespuoliset tähtää romantiikalla seksiin. Voi olla, mutta eikö ne tee sitä muutenkin? :D Ja sitäpaitsi voihan seksikin olla romanttista. Jopa ilman kynttilänvaloa ja ruusun terälehtiä. Mun mielestä romanttinen seksi vaatii tunnetta, toisen huomioon ottamista ja edelleen sitä että laittaa ne toisen tarpeet omien edelle.

 Todettiin myös että ihastuneena/rakastuneena tosi monet pienet jutut muuttuu tosi överiromanttisiksi. Niinku vaikka jos osapuolet vahingossa (tai "vahingossa") koskettaa toisiaan, esim. istuessa jalat koskettaa, eikä kumpikaan malta siirtää omaansa, tai kun halaa ja huomaa, että toinen ei haluais päästää irti. Lisähuomiona tähän, että toisinaan se on kiinni siitä, että onko mitään ihastumisjuttuja sanottu ääneen.

 Noh. Sitte ei kai muuta kuin että sana on vapaa, mikäs sun mielestä on romanttista? Mä mainitsen vielä, että se kun onnistuu eksymään toisen silmiin.



 Harvoin tulee kiiteltyä ketään yksittäisestä postauksesta, mutta tällä kertaa haluan kiittää tämän postauksen valmistumisesta siskoani Hannea, aviomiestäni Katia, romantiikan lähettilästä Niksua ja aawwettani Riikkaa. Sekä ilman muuta Vesaa, miestä joka taitaa romantiikan mennen ja tullen. Kiitos <3

3 kommenttia:

  1. jo tässä melkein 10 vuotta samaa miestä kattelleena, voisin sanoa että romanttista on kun hän edelleenkin tuo aamuteen vuoteeseen, jos hän herää ennen minua töihin eikä ikinä oleta että minä tekisin samaa hänelle!!!<3 Sanoo kuinka kaipaa minulta halia ja kertoo kuinka kaunis olen hänen mielestään!!! Ja kysyy lähes joka asiassa, että mitä mieltä minä olen, sellaisistakin joista en ymmärrä tuon taivaallista!!!=D

    VastaaPoista
  2. Hyvä teksti jälleen :)!!! Itse olen ollut poikaystäväni kanssa kuusi vuotta yhdessä ja minusta romanttista on, kun hän kaappaa minut aina kainaloon pelottavien kauhuelokuvien aikana ja illalla nukkuumaan mennessä sanoo, että hän voi valvoa mun kans niin kauan, että ei enää pelota (eli nukahdan :D) <3 Ja kun olen kovin surullinen tai peloissani jostain niin hän sanoo, että "kuhan muistat sen, että mä oon aina tässä, enkä katoa mihinkää" <3 Tämä saa aina sydämmeni sulamaan täysin :D

    VastaaPoista
  3. Voi hyvät hyttyset sentään, kuinka hyviä herroja te ootte napanneet! Mä hieman kateellisena täältä toivottelen onnea, ja toivon että romantiikka kukkisi teillä jatkossakin!

    VastaaPoista

Kuiskaisit ees.