sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Etsintä alkaa (terveisin VVL)



 Tämä on ihan suora kopio tekstistä, jonka aikanaan kirjoitin edesmenneeseen Voi Vitun Lifestyleen, koska mulla on suunnitelmissa tähän jatko-osa. Sen takia ajattelin vähän virkistää väen muistia. Loppu tekstistä on siis vuoden 2012 keväältä. Enjoy.

 Ystäväni Vesa tuossa eilen sanoi että mä olen hienoin nainen jonka se tietää. Awwww thänks dude! (Ai jumalauta, sen muiden tyttötuttujen on pakko olla jo TOSI luokattomia). Sitten laitoin googlen kuvahakuun "hieno nainen" ja Johanna Tukiainenhan sieltä lämähti vastaan. Nyt menee pelottavaksi.
 Mun oma käsitys hienosta naisesta, ladysta siis, on kotoisin pääasiassa rakkaasta, rakkaasta Tuulen Viemästä sekä muutamista samaan aikakauteen sijoittuvista teoksista. You know, neitoja sullottuna valaanluukorsetteihin, valtavat krinoliinit ja turnyyrit, päivänvarjoja ja hattuja, ihailijoita, hevoskyytejä, tanssiaisia ja so on.


Ai miten niin haluaisin olla aristokraatti 1800-luvulla? Tosin se nyt on varmaa että jos oisin eläny sillon, niin oisin ollu joku navettapiika tai portto, ei puhettakaan vannehameista ja teekutsuista.


 Hienot naiset myös osaa soittaa jotain soitinta, laulaa ainaki auttavasti, maalata kukka-asetelmia, ja koruommella. Kaks neljästä, ei huonosti.

Eka olin että en todellakaan ole hieno nainen, kaikkia muuta. Mutta en kuulemma ole myöskään merirosvo jolla on tourette, ja se sitten lienee hienon naisen vastakohta. Merirosvona olo onkin vaan mun päivätyö, ja Vesa näkee mua vaan viiden jälkeen.  Eli ehkä mussa sittekin asuu hieno nainen! (Kati tyrmäs tämän, mä kuulemma röyhtäilen liikaa). Joten mun sisäinen hieno nainen taitaa olla aika usein lomalla... Oon mä muutamaan kertaan todistanut että osaan käyttäytyä niinku hieno nainen, jos mua huvittaa. Ainaki kahesti. Toisaalta oon ehkä useammin todistanut olevani se merirosvo/kujakatti/vapaapainija/you name it. Voi jukra. Eihän hienot naiset tappele baarissa, eihän?

 Dudet ja dudettaret, oon silti aika varma että perse puolipaljaana kulkevat, vittusaatanaperkelettä huutelevat alaikäiset, vanhemmilleen uhoavat peruslissut ei ole hienoja naisia. Enkä pyydä anteeksi tätä tyypittelyä, meikä vihaa peruslissuja ehkä eniten. Heti överigoottien jälkeen. Hei, hienot naiset ei varmaan avoimesti hauku muita ulkonäkösyistä? Oho.

 Mä en edes lähde pohtimaan tässä hienoja naisia herraseurassa koska joutuisin kirjottamaan romaanin. Siitäpä tulikin mieleen että mää tein ihan taustatutkimusta tätä postausta varten ja löysin hienoja lainauksia!

Hieno nainen on nainen, joka saa miehen käyttäytymään herrasmiehen tavoin. - Russell Lynes
(Onko vika siis mussa vai herroissa, kun esim. Vesa käyttäytyy aina mun seurassa niinku herrasmies, mutta sitte on niitä jotka ei?)

Miss Manners ei voi kuvitella ytimekkäämpää määritelmää hienolle naiselle kuin: 'se joka haluaa lyödä toista, mutta ei sitä tee. - Judith Martin
(Tähän tökkäs mun ura hienona naisena. Mä en todellakaan voi vastustaa jos tulee tilanne kopsauttaa.)

Olen määritellyt hienot naiset ihmisiksi, jotka eivät tehneet asioita itse. - Gwen Raverat
(Määritelkää myös "asiat". Kävely? Hengittäminen? Tiskaaminen?)

Sana LADY: Useimmiten Käytetty Kuvaamaan Jotakuta Jonka Kanssa Et Puhuisi Viittä Minuuttiakaan. - Fran Lebowitz
(No nyt taas puhutaan ihan selkeästi minusta.)

Hieno nainen on nainen, joka ei koskaan vahingossa näytä alusvaatteitaan. - Lillian Day
(En muuten usko että hienot naiset näyttää pikkupöksyjä tahallaankaan.)

Kukaan tyttö, joka oli hieno nainen, ei kuvitellutkaan pitävänsä niin hauskaa, että ei olisi muistanut pitää huolta jalokivistään. - Anita Loos
(Voi perkele, ja meikä hukkaa mun timangit joka helvetin baarireissulla....)

Hän oli täydellinen hieno nainen - hän vain istui ja tuijotti. - Eudora Welty
(Liian helppoa että vois pitää paikkaansa. Vesa sanoi tämän kuulostavan lievästi hitaalta persoonalta.)

Jotkut naistuttavani varoittivat vakavasti minua, ettei kukaan nainen voi odottaa että häntä pidettäisiin hienona naisena, jos hän on kirjoittanut kirjan. - Lydia M. Child
(Mä en ees halua olla hieno nainen jos en saa kirjottaa kirjaa!)

Pukujesi pitäisi olla tarpeeksi istuvia näyttämään, että olet nainen, mutta riittävän väljiä osoittamaan, että olet hieno nainen. - Edith Head
(Mä en ees osaa sanoa tähän muuta ku että toivon että osaisin pukeutua juurikin noin.)

Isä sanoi minulle, että jos koskaan tapaisin ladyn, jolla on sellainen [hyvin avokaulainen] puku kuin sinulla, minun olisi katsottava naista suoraan silmiin. - Prinssi Charles
("Shulla on toshi khauniit shilmät muuten...")

Hieno nainen on aina kiitollinen vilpittömästä kohteliaisuudesta, niin kauan kuin et yritä sillä viedä jalkoja hänen altaan. - Mark Twain
(So true)

Herrasmies ei koskaan lyö hienoa naista hattu päässään. - Fred Allen
(Tämänkö takia herrasmiehet sitten nostaa sitä hattua tervehtiessä?)

Jokainen luulee, että olen hyvin ladylike. Että olen hyvin sivistynyt ja älykäs. Juon paljon dieettikolaa ja röyhtäilen. Minun tiedetään käyttäneen V-sanaa. Olen kertonut muutaman ruman jutun. Harrastan käsipainia. - Helena Bonham Carter
(Voi pojat, mulla ehkä on sittekin toivoa!)

Olen puuskittain hieno nainen, mutta yleensä se ei kestä kauaa. - Shelley Winters
(En vois paremmin asiaa ilmaista!)

En ole herttainen enkä taatusti ole leidi. Olen Lancarshiresta eikä siellä tarvita leidejä. - Joan Fleming
(Jep, voin kertua että mun elämässä tarvii enempi nyrkkitappelu- kuin koruompelukykyjä.)

Kun hieno nainen sanoo ei, hän tarkoittaa ehkä.
Kun hän sanoo ehkä, hän tarkoittaa kyllä.
Kun hän sanoo kyllä, hän ei ole hieno nainen. - Otto von Bismarck
(Otto on aina oikeassa.)

Outoa, eikö olekin? että kun mies ilmaisee rohkeasti vakaumuksensa, hänen sanotaan esittäneen terävän ja voimakkaan lausunnon, mutta kun hieno nainen puhuu samalla tavoin vilpittömästi, hänen sanotaan menettäneen malttinsa. - Jessie B. Fremont


 Siinäpä niitä. Mä olen vielä hieman epävarma tästä hienosta naisesta, joten mä luultavasti palaan tähän asiaan vielä. Halusitte tai ette.

 Loppuun vielä kuvat mun hieno nainen -idoleista.

                            Vivien Leigh Scarlett O'Harana                           

 Carolyn Jones Morticia Addamsina

 Kuka teidän mielestä on hieno nainen? 

3 kommenttia:

  1. http://1.bp.blogspot.com/-ITYM1k04vQk/ULyZskOvvwI/AAAAAAAALTQ/-bxxMfnfOz4/s640/keira_knightley_as_anna_karenina_keira_knightley-1366x768.jpg

    Keira Knightleyn hahmot monissa elokuvissa, se on just niin hävyttömän hieno nainen. Omapäinen, mutta näyttävä ja useimmiten tyylikäs.

    VastaaPoista
  2. Tää oli kyl hyvä postaus! :) Tätä lukiessa itsellä tuli sellainen olo, että toivottavasti teksti ei vielä lopu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta kiitos! <3
      Tätä oli aikanaan tosi kiva kirjottaa, katotaan tuleeko mun herrasmiespostauksesta sellainen joka antaa saman fiiliksen!

      Poista

Kuiskaisit ees.