perjantai 14. syyskuuta 2012

Taiteilijaelämää, wnb.

 Vaihteeksi yöaikaa ku mun luovuus kukoistaa. Oon melko pitkään pitäny lyijykynät ja värit laatikossa, mutta nyt taas oon innostunu töhrimään kasapäin paperia. Joskus ennen tuhertelin enempiki, mutta se vaan jotenki jäi. Hieman kausiluontoista tämä on, vaikka mikään ei oo niin siistiä kuin nähdä se oman pikku kätösen jälki paperilla. Jos siis onnistuu se mitä on piirtämässä. Aika kivaa on sekin että joku ihan tilaamalla tilaa multa jonku työn. Mun työkalut on lyijykynät, tussit ja puuvärit. Maalit, vesivärit, hiilet ja tekniset laitteet menee yli mun kykyjen.
 Piirtämistä rakkaampi taiteenlaji on toki tämä kirjotushomma. Tän blogin ja edesmenneen VVL:n maallisemman paskanjauhannan lisäksi väsäilen täysin fiktiivistä settiä, suurelta osin omaksi ilokseni, koska ujostuttaa julkaista. Mun avopuolisokaan ei ole lukenut mun novelleja (ainaki toivon ettei ole, koska oon kieltäny, ja jos se on sen salaa tehny niin lyön sitä pulkalla) mutta valikoidut kaverit on on päässeet osalliseksi siitäkin kyseenalaisesta ilosta. Yhdessä postauksessa taisin vihjata siihen suuntaan että yks blogi on vielä olemassa, ja se on se missä mä julkasen fiktiota. En omalla nimelläni, koska jos sen tekisin niin mä olisin se ketä lyötäis pulkalla :D
 Joskus kirjotin runojakin! Ne oli semmosia kohtalaisen kamalia teiniangstipläjäyksiä, jotka sai ihmiset itkemään ihan siksi että olivat niin huonoja, joten niistä ei kannata ehkä tän enempää puhuakaan. Mutta noin yleensä ottaen, mä en muista milloin mä opin kirjottamaan johdonmukaista tekstiä (ja osaanko muuten vieläkään?), muistan vaan väsänneeni erilaisia tarinoita niin kauan ku oon osannu piirtää sanoja paperille. (Välihuomautuksena haluan sanoa että oon ihan uskomattoman ylpeä mun käsialasta, ja ehottomasti kirjotan mieluummin omin pikku tassuin ku koneella, koska näin tekstistä tulee mun näköistä. Mun opettajat ei muunmuassa tästä ole ilahtuneet.) Mä todella toivon kuitenkin että tekstin taso on noussu tässä viimesen 19 vuoden aikana, jotakuinki sen ajan mä oon kirjottanu. Tää postaus ei tosin anna kauheasti toivoa... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuiskaisit ees.