sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Seikkailupäiväkirja, osa 5

6.4.2013, 01.53
Omassa todellisuudessa.
Huomion arvoinen asia: pääsi ensimmäiset kyyneleet tämän seikkailun aikana. Eikä edes ikävästä, vaan itseinhosta. Ehkä inhokin on lopulta väärä sana, enemmän ajan takaa sitä, kun tuntuu että jokaista mun kohtaamaa ihmistä varten jonku minussa pitäs muuttua, että kelpaisin. Ei sitä kukaan ääneen sano, mutta kyllä sen voi lukea rivien välistä, ilmeistä, eleistä, teoista.
"I bleed my rust on the roses
That once have chained us, me to you
Your dying love is a rose
I will bury somewhere close to you."


02.43
Sama todellisuus.
"Your eyes they were my paradise, your smile made my sun rise." Nightwish - Gethsemane
Mulla on jo valmiiksi olo että olen vain yks pieni pölyhiukkanen avaruudessa, ja siihen ku lisää tämmösen eeppisen ja mahtipontisen musiikin niin väkisin sitä vaan kutistuu ja kutistuu. Ei kannata ymmärtää väärin, en mä tätä kuuntelis jos en tykkäis, mutta olen kyllä ajoittain kateellinen ja katkera. Miksen mä voi osata tuottaa tuommosta korvakarkkia? Sama juttu kun lukee hyvää kirjaa. Mä antasin puolisoni kuolemattoman sielun vastineeksi, jos saisin tuommosia laulu- ja kirjotuskykyjä.


11.06
Oon joskus aiemminki miettiny, että miks joilleki ihmisille riittää "normaali" elämä, perhe, työ ja so on, mutta sitten taas jotkut kaipaa sitä, että sais luotua jotain, mikä jää elämään vielä senkin jälkeen, kun ruumis on mädännyt tai tuhkat siroteltu Merikoskeen? En oo löytäny vastausta.


21.30
Nättinummi
Mut kärrättiin vessabileisiin. Nyt mä alan ymmärtämään Vesaa, joka sano että se on tavannu tässä kaupungissa kaksoisolennon monille Oululaisille. Paitsi mulle, joka olen uniikkimansikka. Mä alan kans löytää mystisiä yhtäläisyyksiä.
Vessaharjakaisista siis sen verran, että kyseessä on juhlat uuden vessan kunniaksi, koska vanha kuoli vesivahinkoon. Ei sitä että kökötettäs vessassa bailaamassa. Tästä ois tarkotus jatkaa tuonne isoon cityyn.


22.43
Whisky Bar
Alle 10 minuuttia ekassa kaljakioskissa ja vastaan tulee Oulusta tuttu naama. Eikö näistä pääse missään eroon?
Mulla on identiteetti hukassa.


23.23
Edelleen Whisky.
Tämä se vasta vinkeä paikka on. Tuntuu että nykysen ulkonäköni kans mä sovin tähän juottolaan niinku nyrkki persiiseen. Pakko vaan mainita, että ei tämä edes paini samassa sarjassa Snookerin ja Mestan kans. Mun sydän kuuluu jälkimmäiseen <3


7.4.2013, 00.16
Rokbar
Tää taitaa olla paikallinen mestankorvike. Mä en oikeen lämpene. Mutta koska tässä seikkailussa mä olen tutkiva journalisti, niin kai se on edes puoli tuntia kestettävä.
Mä oon muuten tällä baariseikkailulla nähny enempi miesten persvakoja ku oisin välittänykään...


00.33
Mestankorvike, aina vaan.
Mutta täällä soi The Nexus, ei tää ihan järkyttävän paska paikka voi olla, joskin väki täällä on... No, sanotaanko nätisti että kovin turkulaista. Enough said?


01.54
Back to HQ.
Mä vissiin roikun pikkusen liikaa facebookissa (yleensä oon aina kirjautunu ku oon kotona) koska nyt ku en ole koko aikaa online, niin ihmiset on kovin huolissaan ja luulee että oon kuolleena jossain katuojassa, tai vähintään hakattuna. Mulla on helvetti soikoon puhelin, ja mulle saa soittaa ja laittaa viestiä jos on kovin hätä, ja en mä hyvästelemättä lähtis, kerron kyllä jos aion tulla tapetuksi.
Tän illan baarikierros on kiteytettävissä sanoihin "oma maa mansikka". Ei nää mun tsekkaamat kapakat oo mitään verrattuna siihen missä mä voin riekkua Oulussa. Ja kai mä voin sinkkutyttönä huoletta todeta että kyllä Oulussa on parempi tarjonta silmäkarkkien osalta ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuiskaisit ees.