keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Vapaa vs. sinne päin.

(tätä luonnostellessa tajusin, että aikalailla koko tämän blogin olemassaoloajan mä oon ajatellut liikaa julkasemista ja jälkiseurauksia, ja näin ollen en ehkä osaa kirjottaa asioita niinku ne tahtosin sanoa. Nyt ku tiedostan sen, niin huomaan että joudun pyyhkimään ja muotoilemaan lauseita uusiksi aivan kauheasti. Katotaan miten käy.)

Mun oli tosi vaikea keksiä kuvaavaa termiä tälle "sinne päin" -kohdalle. Se ois voinu olla säätämistä. Tai seksisuhde. Mitä nyt voikaan olla kahden ihmisen välillä jos kyseessä ei ole ihan pelkästään ystävyyssuhde, mutta toiminta ei tähtää sen puoleen parisuhteeseenkaan. (Ainoa mistä olen varma on se että se ei ehdottomasti ole facebookin "vaikeasti selitettävä suhde".) Kai sitä "friends with benefits" -järjestelyä vois olla monen tasoista. Yleensä kai sillä ajetaan takaa satunnaista ja/tai säännöllistä seksiä ystävien kesken, mutta ihan yhtä hyvin se voi mun mielestä pitää sisällään muitakin "parisuhteellisia" elementtejä, kuten ajoittaisen hellyydentarpeen tyydyttämistä, yhdessä nukkumista ja mikä jottei vaikka ulkona käymistä (tai kuten mulla aikanaan eräs viritys jossa hyödynsimme toisiamme kun joku tilaisuus vaati avecin), kuitenkin niin että molemmat osapuolet tietää että mikä on kuvion nimi. Ei tietenkään tarvi koko aikaa hokea jos ei siltä tunnu, mutta pääasia nyt koittaa olla että keneenkään ei satu.

Kun sinkkuna ollessa iskee seksin- ja/tai hellyydenkipeys, niin toisinaan voi olla ihan valtavan työlästä saada kyseiselle kipeydelle hoitajaa, jos nyt sitten ei ole niin turhan tarkka siitä kuka hoitaa. Kun kerran ei vakituista kumppania ole, niin vois olla sangen mukavaa, jos on olemassa ystävä, joka suostuu leikkimään parisuhdeleikkiä. Leikkimisellä nyt tarkotan sitä, että ilman sen kummempia jatko-odotuksia puolin ja toisin voi pusutella ja pitää toista hyvänä vain läheisyyden ilosta, myös intiimitasolla. Tunteilla leikkimistä sen sijaan mä en suosittele kenellekään, se on paska leikki.

Sitäpaitsi, jos sinkkuna lähtee metsästämään aivan uutta seuraa vain seksin takia, niin mahdollisuudet on ihan 50-50. Joo-o, voi olla kivaa ja homma voi toimia, mutta ihan yhtä suurella todennäköisyydellä voi olla ihan hirveä kokemus ja jättää vielä surkeamman olon. Että kyllä mä tässäkin turvautuisin mieluummin tuttuun ja hyväksi todettuun...

Hmmh. Kuitenkin kun vertaa sinkkuna pyörimistä ja... "järjestelyä", niin mä näkisin että molemmissa tapauksissa on vapaus tutustua läheisestikin uusiin ihmisiin olematta tilivelvollinen kenellekään ja tuntematta huonoa omaatuntoa. Ja mun ajatus katkes nyt ihan täysin, mitähän mä olin oikeen kirjottamassa?? Sinkkuna nyt ei tietenkään tarvi kenellekään mitään selittää, mutta eipä teorian tasolla "järjestelyssäkään" jos nyt ei ole jotain sopimusta asiasta tehty.

Jotenki tää nyt jätti mulle itelle olon että mä en saanu aiheestani kaikkea sanottavaa irti. Vaan väliäkö sen, ehkä tästä voi jatkaa vielä joskus. On muuten kohtuuttoman paljon sulkuja ja lainausmerkkejä tässä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kuiskaisit ees.